Vítejte na oficiálních stránkách českého&slovenského Peugeot 206 clubu!
Určitě jste se s tím někdy setkali. V zimě sednete do auta, nastartujete, rozjedete se a v první zatáčce zjistíte, že vám nefunguje posilovač. S velkým odporem od volantu zatočíte a při dalším zatočení již posilovač je funkční, nikde žádná kontrolka, co se stalo?
Je to problém vlastnosti kapaliny posilovače. Jde o to, že kapalina do/na sebe váže vodu a postupem času, jak kapalina "stárne" má i větší obsah vody než měla, když byla nová. Tento jev není ale jen problém kapaliny posilovače řízení, dělá to i kapalina brzd, motorový olej atd. Jde o to, že tím, jak kapalina obsahuje více vody, která se k ní dostává ze vzduchu, její bod tuhnutí se přibližuje nule. Je tedy hustší než by měla být a proto než se ohřeje to chvilku trvá, proto se tento problém objevuje chvilku po startu. Nicméně pokud se s tímto problémem potýkáte, bude se to stávat jen v zimním období a řešení je až překvapivě jednoduché. Pro odstranění této "chyby" stačí, aby se vyměnila servokapalina v posilovači řízení za novou. Po tomto úkonu se vám to již stávat nebude, tedy do doby, než kapalina opět zvodnatí, ale to bude nějaký ten rok trvat.
Nicméně když jsme již toto téma načali, hodilo by se zároveň i říci, že pravidelnou výměnou kapalin a to jak servo, tak brzdové rozhodně nic nezkazíte. Pokud jednou za dva roky necháte kapalinu kompletně vyměnit a okruh vyčistit, s těmito problémy se přestanete setkávat. A co víc, potrubí a hadičky vám na autě o něco déle vydrží.