Vítejte na oficiálních stránkách českého&slovenského Peugeot 206 clubu!
Každý rok, každou zimu se najde mnoho řidičů, co bojují se zamrzlou naftou... Jejich hlavní problém je, že tankují velmi často nekvalitní, levnou naftu od neověřeného prodejce. Tímto se velmi často vystavují riziku, že když teplota půjde pod bod mrazu a ráno jejich auto nenastartuje.
Nafta je v zimních obdobích daleko větší problém než benzín a v době, kdy neexistovali aditiva se problém se zamrzáním řešil tak, že se do nafty přidávalo trochu benzínu, většinou třeba panák. Bohužel toto řešení se dnes již moc nedoporučuje.Je to z toho důvodu, že nafta je mastná a trocha benzínu by její mazací schopnost mohla zhoršit. Panák benzínu by tak mohl nadělat víc škody než užitku a mohl by se zadřít třeba vstřik či něco jiného. Nicméně dříve se to používalo. Další, co bylo kdysi velmi moderní, bylo zapalování novin a strkání do sání. Hlavně řidiči vejtřasek popřípadě liazek si to jistě pamatují. V dnešní moderní době plné aditiv a jiných přísad do paliva se rozhodně vyplácí aditivum do nafty přidat. Na etiketě je vždy napsáno dávkování, jakým způsobem se používá a čemu by mělo zabránit nebo pomoci. Těch pár korun navíc, které to stojí, je zanedbatelná oproti tomu, když kvůli zamrzlému autu nestíháte něco velmi důležitého.
Nicméně pokud jste aditiva nepoužili a teď stojíte a hledáte v mobilu návod, co právě teď pro nastartování udělat, je nejlepší dostrkat auto do míst, kde je tepleji. U aut nejčastěji nemrzne nafta v motoru, ale v palivovém filtru nebo ve vedení od nádrže. Navíc tomuto stavu ani moc nepřispívá informace od benzínek, které tvrdí že jejich nafta je filtrovatelná do XX stupňů celsia... Pokud tedy bude chladněji, přes filtr paliva nafta stejně neprojde. Některé auta mívají ohřev palivového filtru, bohužel to není případ starých dieselových motorů u 206ky.
Na závěr by se ještě hodila rada co dělat, aby nafta v autě nezamrzala. Nejlepší je přidávat aditiva, které snižují bod tuhnutí nafty a v nižších teplotách zlepšují její filtrovatelnost. Nicméně i tak teplota se může dostat pod tuto hodnotu a nafta zamrzne stejně. Osvědčený postup, pokud bydlíte ve městě je, stát nad kanálem. Teplo, které z kanálu proudí "ohřívá" spodek auta a tak se vám nestane, že by nafta v potrubí zamrzla. Posledním osvědčeným způsobem je přejít na vůz benzínový, tam se tyto problémy v našich podmínkách nedějí.
Fotografie zamrzlé nafty v kanistru