Vítejte na oficiálních stránkách českého&slovenského Peugeot 206 clubu!
Zjišťování zda se jedná o XS verzi či nikoliv přidělává vrásky kde kterému majiteli 206ky a pořád někteří netuší, co ono označení znamená. Tomu nepomáhá ani fakt, že když se obrátíte na kterékoliv oddělení Peugeot, nejsou k tomu, co přesně která verze měla či neměla nikde přesné informace. K námi doručených informací pouze víme, že XS verze byly údajně dva typy, nicméně jejich konkrétní specifika jsou nejasná a nikde oficiální dokumentaci v současné době nelze nalézt. V dnešní době tedy jako XS považujeme tu rozšířenější verzi, ale to si zde ještě trochu rozebereme.
XS verze jsou verze 206tek, který jsou o něco dražší než verze neXS a také je to varianta, která vznikla jako novější modifikace předchozí (vznikla s první GTi). XS mají totiž oproti standardní 206ce o něco širší blatníky a trochu jiný přední/zadní nárazník (neplést s verzí GT).
Na fotkách níže na pravém a levém blatníku můžete pozorovat, že XS verze má nad kolem vypouknutí, blatník je tedy o trochu širší než v případě neXS varianty. Světla nebo zamračení na XS/neXS nehrají roli, protože si to každý upravuje ale lepší fotky bohužel k dispozici nejsou.
Dalším větším rozdílem je pak přední nárazník. XS verze má svůj "úsměv" o něco vyšší a širší a navíc spodní část nárazníku má o trochu větší spodní zaoblení.
Další výrazně viditelnou změnou je zadní nárazník. Verze neXS má okolo mlhovky jiný tvar a linka pokračuje skoro po celé šíři nárazníku, to XS verze nemá, ta naopak má spodní část o něco dál z nárazníku vysunutou a to až k boční straně nárazníku. Ve faceliftovaných verzích však došlo k úpravě toho, jaký bude zadní nárazník. Proto je možné narazit na verze, které mají neXS celý předek, ale XS zadní nárazník. Došlo tedy k sjednocení designu kde na všechny faceliftované 206ky byl dáván XS zadní nárazník.
Celá problematika ale není jen toto, existovali totiž ještě verze, které v roce 1998 a 1999 byli něco mezi (na začátku jsem psal informaci, že existovali dvě verze). Existovali totiž modely vyrobené v roce 1998 a 1999 s motorizacemi 1.6 8v a 1.4 8v, které měli neXS přední blatníky, ale XS nárazníky. K tomu ještě navíc světla se žárovkami H4. Tyto modely vypadaly, jako že nejsou úplně správně dopasovány, protože na předělu vznikal jakýsi zub. V roce 1999 s příchodem 1.6 16V byl z nabídky odstraněn motor 1.6 8V a XS konečně dostalo XS blatníky a čirá světla v kombinaci H7+H7.
První, tedy plnohodnotné XS bylo první GTi, kde byli všechny prvky upraveny tak, jak je známe dnes. Nicméně i to se rozlišovalo podle velikosti kol a to na 15” Foudre tedy před rokem 1999 a 16” Ouragan po roce 1999.
Porovnání blatníku kde levý není XS a pravý je XS
Porovnání blatníku kde levý není XS a pravý je XS
Porovnání zadního nárazníku, kde levý je XS a pravní není
Porovnání předního nárazníku, kde ten nahoře není XS a ten dole je XS