Vítejte na oficiálních stránkách českého&slovenského Peugeot 206 clubu!
Je trochu smutné, že si někdo myslí, že GT a GTi je to samé, nicméně tomu tak není. Verze GT vznikla, když Peugeot potřeboval získat homologaci, aby mohl vyrobit verzi WRC. Podmínkou však bylo, vyrobit 4000 kusů vozů, které svou délkou dosahují 3999mm. Takto vznikl model GT. Jedná se tedy o uplně klasickou verzi 206, která ale narozdíl od všech ostatních má protáhlý přední a zadní nárazník dohromady o 17cm, na sloupku za předními dveřmi plaketu že jde o GT a na okně kufru velké křídlo. Další co bylo pro verzi GT typické, byli 16" hliníková kola. Všechny tyto modely byly vyrobeny v roce 1999 nebo 2000 a jedná se o neMUX verze s motorem 2.0 99kw. Jiný motorizace označená jako GT se nevyráběla a nebyla. Pokud tedy někdo označí například 1.6ku jako GT jen proto, že to má tyto nárazníky, není to originální GT.
Naproti tomu označení GTi, v některých zemích známé též jako S16, je označení verze motoru. V těchto autech je vždy motor s obsahem 2.0 a jeho síla je 99 a 100 kw a jde o MUX/neMUX verzi. neMUX je verze s 99/100kw a MUX už jenom ta silnější a novější. Označení GTi a S16 je tedy totožné. Tím, jak se auta dodávala na různé trhy, bylo pro některé země toto označení změněno. Z toho důvodu úplně identická vozidla mají dva typy označení.
Poslední kategorií je nejsilnější verze a tou je model RC nebo GTi 180 (označení například v Anglii). RC má úplně stejně jako GT a GTi/S16 motor 2.0, ale jeho síla je dána ještě o 30 kw výš. Celkově má tedy 130kw a jedná se tak trochu o neřízenou střelu. Bohužel model RC byl jedním z nejdražších a tak je jich v současné chvíli opravdu velmi málo a pořád jich ubývá. Model RC byla taky jediná verze 206ky, která z výrobní linky vyjížděla na hliníkových 17" kolech. Byla vyráběná od roku 2003 a vždy šlo o muxovou a XS verzi.
Charakteristické rysy pro GT:
Charakteristické rysy pro GTi/S16:
Charakteristické rysy pro RC/GTi180: